2007-06-24

Kort med sedelficka

Skrivet av Blomman.

Jag börjar med att dela ett ca 30x30cm stort papper på mitten.



Jag bigar, drar ett streck där jag ska vika med något hårt men slätt - jag använder mina embossingverktyg. Alltså - jag bigar där jag vill vika kortet.



Jag bigar även på andra sidan så att kortet får tre fält.





Nu går det lätt att vika kortet.



Jag tar den del av kortet som är längst åt vänster och bigar ett streck snett över ett hörn. Jag lämnar en bit längst ned och närmast framsidan så att fickan blir lite djupare och inte gör kortet för tjockt vid vikningen.



När jag viker längs bigningen sticker en bit av hörnet in på mittendelen. Jag klipper bort en bit av hörnet - inte alltför nära kanten, den kommer ändå inte att synas.





Jag använder dubbelhäftande tejp att sätta fast fliken med så att den inte rör på sig.



Sedan tejpar jag längs neder kanten och viker ihop kortet.



Min sedelficka är klar.

Inga kommentarer: